משרד המדע, משרד החקלאות ו GFI: חלבון חלופי

שם: משרד המדע, משרד החקלאות ו GFI: חלבון חלופי
תאריך הגשה: 01/08/22
לאתר הקול הקורא
תיאור כללי:

 

מועד הגשה לרשות המחקר 1.8, למשרד המדע: 8.8

הצעות המחקר יכולות להיות מכוונות בשיפור המוצר הסופי - תחליפים של בשר (כולל דגים) חלב וביצים או לחילופין בשיפור תהליך הייצור. דוגמאות לכיווני מחקר אפשריים:

פיתוח תחליפים אנלוגיים לחלבוני דגים, פיתוח תחליפים לשומן, גימלון ויעילות של תהליכים, פיתוח סנסורים, שיטות וכלים אנליטיים, פיתוח שיטות ומכשור לטקסטוריזציה של חלבונים,הבנה ושיפור תהליכי אקסטרוזיה, פיתוח תוכנות לעיבוד אותות ואנליזות רלוונטיות לתחליפי בשר, פיתוח מודלי זרימה בביוריאקטורים ואקסטרודרים, השבחת זני צמחים או מיקרואורגניזמים כחומרי גלם לתעשייה, מציאת חומרי גלם חדשים, שיטות ביואינפורמטיות לתכנון חלבונים מותאמים לתחליפי בשר מבחינת תכונות, ריאולוגיות, טעם, קצב התפרקות, ספיחת מים ושומן, מציאת אנלוגים לא-רקומביננטיים לגורמי גדילה, אלבומין או טרנספרין עבור בשר מתורבת

- לרעיונות לכיווני מחקר נוספים ניתן להיעזר במאגר הפתרונות ש GFI מיפתה.

לא יתקבלו הצעות אשר עושות ניסויים על בעלי חיים או כל פעולה אחרת אשר תוביל לנזק או מוות של בעלי חיים.

תקציב: 300 אלף ₪ לשנתיים.

שימו לב, בהתאם לנהלי משרד המדע: חוקר ראשי בעל מענק מחקר פעיל הממומן על ידי המשרד במסלול הלאומי בשנת 2023 או הצעה מקול קורא הלאומי משנת 2022 שעבר שלב א' ובמסגרתו הגישו או יגישו הצעה מלאה, לא יהיה רשאי להגיש בקשה במסגרת קול קורא זה. חוקר ראשי שיש לו מענק מחקר פעיל יכול להגיש הצעה אחת כחוקר משני כל עוד אין לו מענק מחקר פעיל אחר הממומן על ידי המשרד במסלול הלאומי בו הוא משמש כחוקר משני . למען הסר ספק, הגבלה זו אינה חלה על מחקרים שהם בשיתוף פעולה בינלאומי.

https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/rfp20220622

 

מקור: ישראלי
תקציב: תקציב: 300 אלף ₪ לשנתיים.

מס' שנים למחקר: 2
איש קשר: Robi, 2152, robertg@trdf.technion.ac.il; Iris, 1769, irisbr@trdf.technion.ac.il
תחומים: מדעים מדויקים,מדעי החיים ורפואה
סוג הקרן: הקרן הינה קרן תחרותית.
קרן ופרופילים משויכים: משרד המדע-MOST ,פתוח לחברי סגל הטכניון בלבד. אנא התחבר\י כדי לצפות בפרופילי המימון של הקרן (בפינה הימנית העליונה).