משרד החינוך: פיתוח מודלים מבוססי מחקר בנושא התמקצעות של מורים להוראה בכיתה ההטרוגנית

שם: משרד החינוך: פיתוח מודלים מבוססי מחקר בנושא התמקצעות של מורים להוראה בכיתה ההטרוגנית
תאריך הגשה: 15/10/18
לאתר הקול הקורא
תיאור כללי:

 

הגשה לרשות המחקר: 15.10, למשרד החינוך: 22.10

מטרות התכנית:

  1. 1. זיהוי של מודלים מוצלחים בגישת ההכלה, מבוססי מחקר אשר מקדמים:

א. תהליכי הוראה-למידה-הערכה או תהליכים חברתיים, רגשיים התנהגותיים, תפקודיים וערכיים בכיתה ההטרוגנית

ב. שיתוף פעולה אפקטיבי בתוך בית הספר ועם גורמי חוץ במטרה לתת מענה מותאם אישית לתלמיד

  1. 2. הבניית תכנית לקידום תפיסות ערכיות, ידע ומיומנויות של מורים ליצירת מסגרת התומכת בלמידה/ ברווחה הנפשית/ באווירה החברתית בתוך הכיתה ההטרוגנית.
  2. 3. העברתה התכנית במערך מחקר ניסויי/דמוי ניסויי ובחינת השפעתה על תפיסותיהם החינוכיות של המורים, על תפיסת המסוגלות העצמית שלהם, על מעבר משילוב תלמידים להכלתם, על ההוראה והלמידה בכיתה ועל תוצאות התלמידים בהיבטים לימודיים/ חברתיים/ רגשיים, בהתאם למוקד התכנית תוך זיהוי גורמים מקדמים ומעכבים. קבוצת הטיפול תמנה שלושים בתי ספר ותושווה לקבוצת ביקורת.

התקציב: עד 1,000,000 ₪ לתקופה של עד 3 שנים.

שימו לב: אנא צרו קשר עם רשות המחקר, יש צורך בהשלמת תקורה ל- 19%.  

http://edu.gov.il/sites/ChiefScientist/Pages/home.aspx

http://meyda.education.gov.il/files/Scientist/hetrogeniclass.docx

מקור: ישראלי
תקציב: עד 1,000,000
מס' שנים למחקר: 3
איש קשר: Robi- 2152, roberg@trdf.technion.ac.il Iris- 1769, irisbr@trdf.technion.ac.il
תחומים: מדעי החברה והרוח
סוג הקרן: הקרן אינה קרן תחרותית.
קרן ופרופילים משויכים: משרד החינוך-לשכת המדען הראשי-MOE ,פתוח לחברי סגל הטכניון בלבד. אנא התחבר\י כדי לצפות בפרופילי המימון של הקרן (בפינה הימנית העליונה).