המשרד להגנת הסביבה לשכת המדענית הראשית: קול קורא להקמת מרכז מחקר לאומי לחקר חומרים, פסולות, מחזור והשבה

שם: Ministry of Environmental Protection Chief Scientist: Call for Establishment of a National Research Center for the Study of Materials, Waste, Recycling and Reclamation
תאריך הגשה: 02/06/14
לאתר הקול הקורא
תיאור כללי:

נושא הגשת ההצעות כעת בדיון אצל ראשי האוניברסיטאות בשל תנאי המימון שאינם מקובלים. הצעות יוגשו רק אם תנאי המימון ישונו לשביעות רצונן של האוניברסיטאות. המעוניינים מתבקשים להתעדכן ברשות המחקר.
על מנת לצמצם את פערי הידע, לקדם את תחום המחקר ולאתר פתרונות טכנולוגיים-כלכליים עסקיים בתחומים של התייעלות ושימושים פורצי דרך בחומרי גלם בבניית מוצרים, מחזור והפקת אנרגיה, טיפול חדשני בפסולת עירונית, חקלאית ותעשייתית (להוציא פסולת תעשייתית מסוכנת, טיפול בשפכים במתקני טיפול וטיפול בבוצות(. המרכז יבצע פעילויות שונות כדלקמן: ביצוע מחקר בסיסי ויישומי, פיתוח קורסים ופעילות הוראה, ייזום כנסים, ימי עיון וסדנאות ופרסום חומרים.
המרכז יכלול לפחות 20 חוקרים, לפחות 5 מהם חוקרים חדשים מלפחות 3 מוסדות אקדמיים שונים. כל חוקר וכל מוסד יכולים להשתתף בהצעה אחת בלבד. המרכז יפעל לתקופה של 5 שנים לפחות, אך מצופה להגיש כחלק מההצעה תכנית כלכלית לקיומו העצמאי מעבר לתקופה זו. לתכנית זו יינתן משקל בבחירת ההצעה הזוכה.
מודל המימון של מרכז המחקר יהיה מודל של 1/3-2/3 כאשר מתן התמורה של המשרד יעמוד על שני שליש מסך תקציב המרכז ותקצוב המוסדות יעמוד על שליש ממנו. סך היקף מתן התמורה מאת המשרד במהלך 5 השנים הראשונות בלבד לא יעלה על סך של 40מיליון ₪, כאשר התמורה השנתית המקסימלית תעמוד על 8 מיליון ש"ח לשנה.
http://www.sviva.gov.il/subjectsenv/envinfo/pages/research-center.aspx  

מקור: ישראלי
מס' שנים למחקר: 5
איש קשר: Robi, 2152, robertg@trdf.technion.ac.il
תחומים: אנרגיה וסביבה,מדעים מדויקים
קרן ופרופילים משויכים: ,