הקרן לבריאות וסביבה - מענקי מחקר

שם: מענקי מחקר
תאריך הגשה: 15/11/09
לאתר הקול הקורא
תיאור כללי:

קרן המחקרים הבין-תחומית של הקרן לבריאות וסביבה תומכת במחקר העוסק ברצף התרחשויות, שראשיתו פליטת מזהמים סביבתיים וחשיפה לזיהום, ואחריתו בהשפעותיהם על הבריאות. הקרן מממנת מחקר העוסק בהיבטים האפידמיולוגים, הטוקסיקולוגים, הגיאוגרפיים והסביבתיים של בריאות וסביבה בישראל. הקרן מעוניינת גם במחקרים בעלי היבטים חברתיים, פוליטיים, כלכליים, אתיים ומשפטיים בתחום זה. הקרן לבריאות וסביבה מחפשת מחקר חדשני שבוחן את הבעיות המרכזיות בתחום בריאות וסביבה בישראל.

 
תחום ההתעניינות העיקרי של הקרן הוא הבנת ההשפעה הבריאותית של חשיפה כרונית של האוכלוסייה בישראל למזהמים סביבתיים. הקרן מבקשת לקדם מחקר בין-תחומי וחדשני העוסק בבעיות מרכזיות בבריאות וסביבה בישראל.
 
השאיפה היא שהמחקר יסייע בהבנת מאפייני התחלואה מגורמים סביבתיים בישראל ובתכנון התערבויות להפחתת התחלואה.
הנושאים שהקרן לבריאות וסביבה מעוניינת להתמקד בהם:
  • הבנת אופי ומידת החשיפה של האוכלוסייה בישראל למזהמים סביבתיים באוויר, במים,בקרקע ובמזון. זיהוי, יישום ותיקוף (validation) שיטות מחקר להערכת חשיפה.
  • הבנה של עומס התחלואה שמקורו בגורמים סביבתיים (Environmental Burden of Disease) בישראל על פי סוג המחלה. זיהוי והבנה של רגישויות מסוימות באוכלוסייה והאינטראקציה ביניהן לבין חשיפה לזיהום סביבתי.
  • זיהוי היבטים פוליטיים, כלכליים וחברתיים, המשפיעים על בריאות וסביבה בישראל. זיהוי והערכה של מתודולוגיות ונקודות התערבות טכניות ורגולטוריות העשויות לתרום להפחתה בזיהום, למניעה של השפעות בריאותיות שליליות, ולשיקום של סביבה מזוהמת.
מקור: ישראלי
מדינות משתתפות: ישראל,
תקציב: 100,000 - 300,000 דולר
מס' שנים למחקר: 3
איש קשר: רובי גוטמן
תחומים: מדעים מדויקים,אנרגיה וסביבה,מדעי החיים ורפואה,מדעי החברה והרוח
סוג הקרן: הקרן אינה קרן תחרותית.
הערות:

Approximately 3-6 awards per year will be awarded with a total of $1 million for all awards per year.

קרן ופרופילים משויכים: הקרן לבריאות וסביבה-EHF ,פתוח לחברי סגל הטכניון בלבד. אנא התחבר\י כדי לצפות בפרופילי המימון של הקרן (בפינה הימנית העליונה).