משרד החינוך

שם: משרד החינוך
תאריך הגשה: 09/07/24
תיאור כללי:

יש לעדכן את רשות המחקר במקרה של הגשה- נמצא בבדיקת המחלקה המשפטית

הגשה לרשות המחקר: 9.7; הגשה למשרד החינוך (עותק קשיח לתיבת מכרזים): 15.7

קול קורא 14/5.2024 למחקר ופיתוח בנושא הוראה, למידה והערכה של מתמטיקה בגילי היסוד

מחקר בנושאים הבאים: 

  1. פיתוח תוכנית התערבות להטמעת מודלים ישימים המשלבים תהליכי הוראה, למידה והערכה של ידע, מיומנויות, פדגוגיה, פרקטיקות ודרכי הוראה, מתן הערכה ומשוב במתמטיקה בגילאי היסוד - תוך מענה ומשוב פרסונלי - זאת תוך רלבנטיות גבוהה ליישום בהקשר בית הספרי היסודי ו/או הגן. 
  2. 2. קשר בין נוירופדגוגיה ומתמטיקה – בשנים האחרונות גובר הענין במדעי המוח בהקשר של התפתחות חשיבה, הוראה ולמידה. מחקר העוסק בהיבטים הנוירולוגיים של למידת מתמטיקה בגילים צעירים ובהתפתחות חשיבה כמותית ו/או חשיבה גאומטרית. על המחקר לכלול גם מסקנות יישומיות בהוראת מתמטיקה ובלמידתה

תקציב: עד 500 אלף ₪ ל- 3 שנים.

https://mr.gov.il/ilgstorefront/he/p/4000586633

https://www.ra.trdf.co.il/files/Math.pdf

 

קול קורא 15/5.2024 למחקר בנושא חינוך בצל משבר מתמשך בחברה הערבית

הצעות מחקר בנושאים הבאים:

  1. אתגרים / תמות מרכזיות שאיתם מוסדות החינוך (בתי ספר ו/או גנים) מתמודדים לנוכח המשבר המתמשך בחברה הערבית. קשיים אלו יכולים להיות בנושאים דיסציפלינריים ו/או פדגוגיים ו/או רגשיים ו/או חברתיים-ערכיים. יש חשיבות להתמקד בקשיים אשר עבורם למוסדות החינוך אין מספיק ידע וכלים להתמודדות ואשר עשויים לפגוע בחוסן התפקודי ונדרש לפתח עבורם מענים ע"י משרד החינוך בעת הזו.
  2. שלומות ורווחה רגשית בקרב צוותי הוראה בחברה הערבית. כיצד צוותי הוראה ומנהלים חווים את המשבר המתמשך בהיבטים רגשיים, מה היו מקורות התמיכה והחוסן, לאילו מקורות תמיכה הם היו זקוקים ולא עמדו לרשותם? כיצד השפיעה על המחויבות שלהם למקצוע ההוראה וכו'. 
  3. רווחה והתנהגות סיכון בקרב תלמידים בתקופת המשבר המתמשך בחברה הערבית. היקף התלמידים אשר חוו תופעות המאפיינות מצבים של מצוקה? מהם המקורות והמאפיינים של מצוקה זו ומהם הביטויים הרגשיים, התנהגותיים ולימודיים שלה? מה מאפיין את התלמידים שהתמודדו בהצלחה עם אתגרי המשבר המתמשך
  4. חינוך בלתי פורמלי בתקופת המשבר המתמשך. תרומתן, אתגריהן ומאפייניהן של פעילויות ומסגרות החינוך הבלתי פורמאלי להתמודדות עם אתגרי התקופה, ו/או בחינה של הקשרים בין מסגרות החינוך הפורמלי לפעילות הבלתי פורמלית.

תקציב: עד 200 אלף ₪ ל- 18 חודשים.

https://mr.gov.il/ilgstorefront/he/p/4000586634

https://www.ra.trdf.co.il/files/Arabsoc.pdf

מקור: ישראלי
איש קשר: Robi, 2152, robertg@trdf.technion.ac.il; iris 1272, irisbr@technion.ac.il; Luba, lubak@technion.ac.il
תחומים: מדעי החברה והרוח
סוג הקרן: הקרן אינה קרן תחרותית.
קרן ופרופילים משויכים: משרד החינוך-לשכת המדען הראשי-MOE ,פתוח לחברי סגל הטכניון בלבד. אנא התחבר\י כדי לצפות בפרופילי המימון של הקרן (בפינה הימנית העליונה).